• NBAE

A hatékony CSR 3 alappillére

Frissítve: máj. 29.

A folyamatosan javuló életminőségnek és a növekvő béreknek köszönhetően egyre többet fogyasztunk, utazunk és a várható életkor is egyre magasabb. Mindezzel együtt azonban a környezetre gyakorolt negatív hatásunk is fokozódik. A felelős fogyasztás és a felelős szervezeti működés többek között ennek tükrében napjaink egyik legégetőbb kérdésévé vált. A fogyasztók egyre informálttabbá és éberebbé válnak a különböző fogyasztási termékek környezeti hatásaival kapcsolatban. A véleményüknek pedig növekvő motivációval adnak hangot az általuk megvásárolt termékeken keresztül, a személyes szokásaikban és választott életstílusukban egyaránt. Erre válaszul a vállalatok felelősségvállalási akciókkal, és azok kommunikációjával reagálnak. Az azonban, hogy ez a válasz milyen tényezők mentén lesz sikeres, számos szempontból vizsgálható. Ebben az áttekintésben Ihlen, Bartlett, és May szemüvegével tanulmányozzuk a témát. A sikeres CSR (Corporate Social Responibility- Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás) kommunikációnak, elsősorban 3 tényezőt azonosítunk: a párbeszéd jelleget, az átláthatóságot és az összehangoltságot.


Vállalati zöldtíés | Hatékony CSR | Klímaválság
Vállalati zöldtíés | Hatékony CSR | Klímaválság

Amennyiben párbeszéd alakul ki az érinttettek és a szervezet között a témában, és nem csak egyoldalú kommunikációt folytat a vállalat, az ideális esetben hatékony döntéshozatalban és érintetti részvételben nyilvánul meg. Ehhez nyitott, őszinte, és kölcsönös dialógusra van szükség, melyben a vállalat választ ad az érintettek elvárásaira, ezáltal megérti mi a fontos számukra, és ez hogyan nyer értelmet gazdasági és etikai szempontokból. A párbeszéd jelleg egyéni és szervezeti szinten is elősegíti az elszámolhatóságot, mely megteremti a második faktor, a transzparencia alapjait.

Az átláthatóság minden jó kommunikáció alapja, mivel bizalmat, tiszteletet és igazságosságot eredményez. A külső kommunikációban meg kell jelennie a vállalat termékének vagy szolgáltatásának minősége és előnyei mellett a kockázatainak is. Egy transzparensen kommunikáló vállalat nem csak a pénzügyi kimutatásait teszi elérhetővé, hanem a környezeti és társadalmi teljesítményét is. A harmadik faktor, amelyet az összes külső érintett elvár egy sikeres vállalattól, hogy a szervezet CSR tevékenységei és kommunikációja összehangolt, és valódi legyen. Az identitás és az imázs közti összhang megteremtésével, valamint jótevői kép tiszta érdekekkel való alátámasztásával sikeres CSR kommunikációt folytathat a vállalat.

A szervezetek a fogyasztói nyomáson kívül a jogi szervek, az aktivisták és a média hatására is kénytelenek minél felelősebben és tudatosabban működni. Erre erősít rá a folyamatosan növekvő verseny a fogyasztók hűségéért, így a CSR megfelelő használata versenyelőnnyé is válhat. A CSR tehát a versenyképesség, a fenntarthatóság és globalizációról szóló viták metszőpontjaként szolgálhat, mely jól mutatja az erről szóló sikeres kommunikáció fontosságát.

ISMERKEDJÜNK MEG:

  • Ha már régóta terveben van egy hatékony CSR program elindítása, de nincs rá idő és ezen a területen kevés a kompetencia


  • Ha a múltbéli tapasztalatok alapján az a vélemény alakult ki, hogy több van ebben a területben, mint amit eddig sikerült belőle kiaknázni

Hearts in Green - A hatékony vállalati zöld projekt

Kapcsolatfelvétel

2 megtekintés0 hozzászólás