A zöld CSR 2023 - A társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozása
A fogyasztók 2023-ban várhatóan előnyben részesítik majd azokat a márkákat, amelyek társadalmi felelősségvállalást gyakorolnak azáltal, hogy egyensúlyt teremtenek a profitgenerálás és a társadalmilag előnyös kezdeményezések között.
Egy tanulmány szerint az amerikai fogyasztók több mint fele figyelembe veszi a márka értékeit vásárlási döntései során.Ráadásul a fogyasztók 66%-a hajlandó többet fizetni olyan márkák termékeiért, amelyek társadalmi elkötelezettséget tanúsítanak.
2023-ban a sikeres márkák hangsúlyozzák a társadalmi felelősségvállalásra irányuló törekvéseiket marketingkampányaikban, ezzel olyan fogyasztókat vonzva magukhoz, akik pozitív változást szeretnének elérni vásárlásaik által.
Néhány példa gondolatébresztő:
környezet-és klímavédelem;
faültetési programok;
karbonsemlegesített termékek/szolgáltatások;
újrahasznosítható csomagolás népszerűsítése;
társadalmi problémákra való figyelemfelhívás;
a nyereség egy részének jótékony célokra való fordítása;
termékeik adományozása a rászorulóknak;
fair trade előmozdítása;

Forrás: Marketing - Trendriport 2023 | Marketing Fesztivál
2023.01.19. – www.marketingfesztival.hu